‘Levendig, vrolijk, enthousiast, betrokken, bevlogen, flamboyant’. Zomaar wat positieve reacties van mijn klanten. Klanten die blij zijn met mijn energieke aanpak, maar die vooral tevreden zijn met hoe ik ze heb geholpen met hun PR-, marketing- en/of communicatievraagstuk.
Want energiek of niet, het is uiteindelijk het resultaat dat telt. Zo heb ik oplossingen bedacht voor allerlei organisaties, hun abstracte ideeën en concepten concreet en praktisch gemaakt. Soms was dit relatief eenvoudig, zoals het op orde brengen van een website, het schrijven van een brochure of het ontwikkelen van een CRM-systeem. Soms ook complexer, zoals het ontwikkelen van een marketingstrategie of het van A tot Z organiseren van een event.
Een voorbeeld van dat laatste is het evenement ‘Kom van dat gas af’. De bekendheid van de organisatie in kwestie (Procap) kreeg een enorme boost door de unieke locatie van het event (de energiecentrale van Eneco in Utrecht) en de topsprekers, zoals de bekende ondernemer Ruud Koornstra.
Weer een ander voorbeeld geeft aan hoe snel ik doordring tot de kern van het probleem van een organisatie. Op bezoek bij een van mijn klanten, EVConsult, werd me eens gevraagd wat me opviel aan hen. Ik zag vooral een uiterst gepassioneerd en innovatief bedrijf, dat vooroploopt in de markt. Die bijzondere passie heb ik vervolgens consistent in alle uitingen laten terugkomen, zoals de website.
Samenvattend kun je zeggen dat ik snel gevoel heb voor wat een organisatie drijft, en voor wat een organisatie nodig heeft. En dat ik de drive en energie heb om dat vervolgens ook werkelijkheid te laten worden.