Leer de basics van het snelst groeiende open-source 3D creation suite waarmee je 3D visualisaties, animaties en filmpjes kunt maken. Blender is ook uitstekend geschikt als basis voor 3D contentcreatie voor games, simulaties en Digital Twin.
De training wordt op maat samengesteld, afhankelijk van het niveau en doelstelling. De duur is een half of een heel dagdeel. De kosten worden per deelnemer en afhankelijk van de locatie vooraf berekend.
De volgende onderwerpen komen onder andere aan bod;
Basis course / training
- Interface; waar kan ik alles vinden en hoe is het georganiseerd.
- 3D modeleren; van 2D naar 3D of met de basisgeometrieën.
- Textureren; de basis van het simuleren van materialen
- Rendering; camera’s, belichting en productie.
Gevorderd course / training
- Maken van animaties
- Werken met de Shader Editor; voor levensechte materialen
- Werken met Geometrie Nodes; (parametrisch modeleren/animeren)
Importeren van 3D modelen
Vaak wordt er gebruik gemaakt van beschikbare 3D modellen uit online stores; b.v. Sketchup 3d Warehouse of Turbosquid of vanuit BIM-software; b.v. Revit of Archicad.
Een mogelijk onderdeel van de training is het efficiënt importeren van deze modellen en het eventueel aanpassen hiervan.
Exporteren voor game-engines
Blender wordt vaak gebruikt als basis voor de contentcreatie van games, simulaties of Digital Twins.
Het blijkt vaak een uitdaging om al het werk dat in Blender gedaan is om te zetten naar bijvoorbeeld Unity (of Unreal Engine). Een mogelijk onderdeel van de training is het exporteren naar game engines zoals Unity en Unreal Engine.
Wil je meer informatie over de course/training, vul dan onderstaand formulier in.